fbpx

 

  1. השיגו את מסמכי המכרז מוקדם ככל האפשר – הקדמת המתחרים שלכם תאפשר לכם ללמוד את המכרז במלואו ולהשאיר זמן לשיפור ההצעה ותיקון טעויות במידה והתגלו כאלה.

 

  1. השתתפו בכל האירועים שהמכרז דורש – סיור ספקים/שאלות הבהרה הינם אירועים חשובים שמאפשרים למציעים ללמוד על המכרז מעבר לכתוב בו. מציעים שמשתתפים באירועים אלה מקבלים יתרון ממשי על מציעים שמוותרים עליהם.

 

  1. למה אתם? הבליטו את עצמכם ותצביעו על היתרונות בבירור – בהגשת הצעתכם הראו שאתם המתאימים ביותר לפרויקט הספיציפי והבליטו את ההבדלים שמקנים לכם יתרון על פני המתחרים בתחומכם.

 

  1. קראו את מסמכי המכרז ואת הצעתכם לפחות פעמיים – וודאו שלא חמק מעינכם פרט שיכול לפסול את הצעתכם.

 

  1. התחילו בקטן – אם יש לכם עסק בינוני/קטן לא חייב לגשת למכרזים הגדולים. הליכים מכרזיים נועדו לטווח הארוך וככל שתצברו יותר ניסיון במכרזים "קטנים" ככה תמצאו את עצמכם מנצחים מכרזים גדולים – שיטה זו הוכחה כאפקטיבית עבור עסקים חדשים בעולם המכרזים. בנוסף, הרשמה למאגרי ספקים אולי תתאים לכם אף יותר ממכרז מאחר שהדרישות מקלות יותר וניתן להגיש הצעות מחיר קונקרטיות פר עבודה.

 

  1. עקבו אחרי החידושים בתחומכם (היום קל יותר מאי-פעם באמצעות מעקב אחרי דמויות מפתח מהארץ והעולם) – על-מנת ליצור רושם חיובי על הגורם המפרסם של המכרז, עליכם להראות שאתם חדשניים ומסוגלים לספק את השירות העדכני והמתקדם ביותר.

 

  1. אף עסק בעולם לא זכה בכל המכרזים בתחומו – זכרו שמכרזים מתפרסמים לאורך כל השנה, כל שנה. האמינו בעסק שלכם ובהצעות שאתם מגישים ובמקרה של הפסד, נתחו את הצעתכם מול ההצעה הזוכה ותלמו לפעם הבאה כיצד להגיש הצעה טובה יותר.

 

תגזרו ותשמרו את הטיפים האלה – הם יעזרו לכם להגדיל את סיכוייכם במכרז הבא!

רוצים שנעזור גם לעסק שלכם?